En mennyt tänään töihin. Syy: minulla on yskä. Kuulostaa hiukan selittelyltä? Valitettavasti se ei ole. Kun on feissari, ääntä täytyy käyttää koko ajan, eikä yrityksestä voi antaa huonoa kuvaa köhimällä koko ajan keuhkojaan ulos. Tuo katupöly vielä pahentaa tätä köhää. Tiiminvetäjä sanoi, että mene kotiisi nukkumaan, tule sitten kun olet terve. Nyt en ole.

Joku voisi myös sanoa, etten saisi poistua kotoani nyt kuin pakosta, kun kerran olen sairaana. Olen eri mieltä. Tämä voi kuulostaa selittelyltä, mutta hyvä ihme, ei minulla ole kuin yskä. Se yskä estää minua tekemästä työtäni, mutta ei se estä mitään muuta. Enkä halua mennä töihin tekemään tuloksettomia päiviä, koska meillä on vain yhden päivän irtisanomisaika. Jos tulee muutama nollapäivä, se on ulos. Ei tällä yskällä.
Olen kuitenkin nähnyt kavereitani, pyörinyt siellä ja täällä.. En nää siinä mitään väärää. En ole tartuntavaara.

Minun ei tee mieli syödä. Tänään heräsin siinä kymmenen maissa, ja söin äsken ensimmäisen kerran koko päivänä. Edellisen kerran söin eilen joskus samoihin aikoihin. Nytkään ruokaa ei tehnyt varsinaisesti mieli, syöminen tuntui vastenmieliseltä, mutta nälkä oli sen verran kova, että oli pakko ahtaa jotain suuhunsa. Pillereiden syömisen lopettaminen todella vaikuttaa, ennen söin viisi tai kuusikin kertaa päivässä, ilman mitään ongelmaa. Söin niin paljon kuin teki mieli, ja otin surutta lisää. Nyt joudun pakottamaan itseni syömään. Ajattelen, että on järkevää syödä. Olen oikeastaan varsin tyytyväinen tähän, mieluusti minä painoa pudotan, jos se näin helposti tapahtuu.

Vähän on vain ikävä nautintoa.